تصاوير منتخب

۰

اشعار فراق امام زمان(ع)

..

جمعه ها گذشت و نگار من نیامد        دل به جان رسید و دلدار من نیامد

 مردم از جدایی         یابن الحسن کجایی

 کی شود که من با، دو چشم پر ستاره       ماه عالم آرا، تو را کنم نظاره

ای نهان ز چشمم، تو دادی، دو چشم خونفشان مرا      
 گه به کوه و گاهی، به صحرا، کردی تو سرگردان مرا

 ای دل آرا بیا ، یوسف ما بیا        وای از این غم جدایی

بی تو ای بهارم چو برگ خشک و زردم       با دل شکسته دنبال تو بگردم

 مردم از جدایی        یابن الحسن کجایی

بی تو ای مسیحا، نمانده، به سینه من یک نفس          
کن مرا نگاهی، که من را، یک گوشه چشم تو بس

ای دل آرا بیا، یوسف ما بیا         وای از این غم جدایی

*******************************************

ای آنکه گل به نازی روی تو ناز نیست      با یاد روی تو به بهشتم نیاز نیست

 بر سر در حریم عبادت نوشته اند      با ا... نماز بی گل رویت نماز نیست

 در ندبه خوانده ام که به جز باب تو دریسدالابواب الابابه)    بر روی سائلان تهی دست باز نیست

 وقتی که دست من به گدائی شود بلند       جز بر در تو بر در دیگر دراز نیست

در جلوه نازتر ز بهشتی ، ولی به جود      دست کریم تو، به گدایان به ناز نیست

*******************************************

بیا تا کی نهادی سر به صحرا یا اباصالح        بتاب ای آفتاب عالم آرا یا اباصالح

 بیا ای وارث حیدر که زخم سینه ی زهرا       ز شمشیر تو می گردد مداوا یا ابا صالح

در و دیوار بیت وحی می گوید با تو پیوسته       که اینجا مادرت افتاده از پا یا اباصالح

 میان دشمنان نقش زمین شد مادرت زهرا        بگو آندم چه حالی داشت مولا یا اباصالح

 چرا مخفی است قبر فاطمه در شهر پیغمبر      بیا و پرده از این راز بگشا یا اباصالح

*******************************************

به سوی تو، به شوق روی تو، به طرف کوی تو، سپیده دم آیم، مگر ترا جویم، بگو کجایی

 نشان تو، گه از زمین گاهی، ز آسمان جویم، ببین که بی پروا، ره تو می پویم، بگو کجایی

کی، رود رخ ماهت از نظرم        به غیر نامت، کی نام دگر ببرم

 اگر ترا جویم، حدیث دل گویم، بگو کجایی       به دست تو دادم، دل پریشانم، بگو کجایی

روزی صدبار،اگه گناه کردم،دل تورو لرزوندم،چشاتو گریوندم،ولی دوستت دارم،خودت میدونی

 مولا مولا ،تو رو به پهلوی، شکستۀ مادر، ز تقصیرم بگذر، تو دل گدا تو نمی سوزونی

 آه غم تو آتش زد بر دل من دل من        خودت از این دوری خسته تری گل من گل من

*******************************************

کانال تلگرام مسجد جامع سرمست

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی