تصاوير منتخب

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰

سوگواره عاشورایی

مراسمات مسجد


سوگواره عاشورایی
باسخنرانی حضرت ایت اله مستشاری مشاورعالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها ی سراسرکشور
واجرای برنامه تعزیه خوانی توسط اساتید برجسته کشوری

زمان:جمعه22آبانماه ساعت9صبح
مکان:مسجدجامع شهر سرمست گواور

واحدفرهنگی مسجد جامع شهر سرمست

۰

من نشو



سرفرازی گر تو خواهی باهمه یکرنگ باش
قالی از صد رنگ بودن زیر پا افتاده است
هرکه گوید من منم او من نشد
خوشه او قابل خرمن نشد
من نشو از من بشو تا من شوی
خوشه شو تا قابل خرمن شوی

برگرفته شده از chaameha.ir "چامه ها"

۰

اباد کردن مساجد نشانه نماز گزاران واقعی است

اخبار، اطلاعیه ها


إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ

18

 : 

توبه

 
جز این نیست که مساجد خدا را کسانی آباد می کنند که به خدا و روز واپسین ایمان آورده اند و نماز می گزارند و زکات می دهند و جز از خدا نمی ترسند. پس امید است که اینان از هدایت یافتگان باشند.

قرآن بسیاری از فرمان های الهی را به صورت تقویم تکلیفی بیان کرده است; اما در هیچ یک به اندازه آباد کردن مسجد سخت گیری نشده است. خداوند درباره مسجد سازی فرموده است: نخست ، خود سازی و سپس مسجد سازی ; و مسجد سخت گیری نشده است. خداوند درباره مسجد سازی فرموده است : نخست ، خود سازی و سپس مسجد سازی ; و شرایط پنجگانه ای را برای آباد کنندگان مساجد لازم شمرده است : خدا شناسی ; قیامت باوری ; نماز خوانی ; پرداخت زکات ; خدا ترسی . به عبارت دیگر، آباد کننده مسجد باید به مبدأ و معاد معتقد باشد و عبادت بدنی (نماز) و عبادت اقتصادی (انفاقات واجب) را به جا آورد و شجاعت و قدرت (خدا ترسی) داشته باشد ; و البته در آیه قبل ، مسجد سازی مشرکان را منع کرده است . منظور از آباد کردن مسجد صرفاً مسجد سازی و تعمیر بنای آن نیست . بر اساس آنچه از روایات استفاده می شود ، ذکر خدا در مسجد ، آموختن علم ، خصوصاً علم دین ، و ایجاد حلقه های آموزشی و علمی ، پرهیز از سخنان بیهوده در آن ، پاک داشتن و روشن کردن آن به وسیله چراغ ، محور قرار دادن مسجد در بیداری مسلمین و دست گیری از یکدیگر ، آهسته سخن گفتن ، سخنان دنیایی و مادی نگفتن ، خرید و فروش نکردن در آن از مصادیق آباد کردن مسجد است.


هر جای که نام تو رسد در همه گیتی         گر چند خراب است شود یکسره عمران
۰

نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع سرمست

بسمه تعالی

نماز ظهر عاشورا درمسجد جامع سرمست به امامت حجت السلام والمسلمین حیدر محمدی با حضور عزاداران امام حسین(ع) بر گزار گردید.وبعد از نماز ،امام جماعت مسجد جامع در وصف شهادت امام حسین (ع) صحبت نمودند.ودر پایان از عزادارن پذیرایی گردید.